Saturday 14 May 2011

Wahai sahabat-sahabatku, Allah masih menyayangi kita.

Setiap manusia tidak luput dari dosa, kecuali insan pilihan yang memang "terjaga". Hawa nafsu bermaharajalela , membelenggu makhluk yang awalnya berjanji untuk mengesakan Tuhannya. Semakin banyak ia terbelenggu dalam noda dan nista , semakin ia merasa sudah tak ada harapan untuk mendapatkan keampunan Tuhannya. Hal ini membuat mereka semakin jauh terperosok ke dalam lubang yang dalam dan enggan untuk bertaubat.

Padahal ALLAH memberikan janji yang pasti akan Dia penuhi,
" Dan barangsiapa yang mengerjakan kejahatan dan menganiaya dirinya, kemudian ia memohon ampun kepada ALLAH, nescaya ia mendapati ALLAH Maha Pengampun lagi Maha Penyayang. "
(an-nisa : 110)

"Wahai bani Adam, jika dosamu telah sampai memenuhi luasya langit, kemudian engkau meminta ampun kepada-Ku, maka Aku pasti mengampunimu"
(HR : Tirmidzi)



Manusia yang bernyawa selagi mana matahari tidak terbit dari sebelah barat atau sakaratul maut tidak datang menjemput, kita masih ada harapan untuk bertaubat.

Setiap kali solat kita memohon kepada Allah supaya tunjukkan jalan yang lurus. Adakah kita berusaha untuk ke arah itu? Tepuk dada tanya iman kita. Semoga kita termasuk dalam golongan-golongan yang mendapat pertunjuk di landasan Allah. Insya' Allah

1 comment:

Komentar

Past Stories

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...